Ghost Pirates of Vooju Island

Ghost Pirates of Vooju Island

Daca aveti ceva experienta in genul adventure, o sa ajungeti la final in aproximativ 8-10 ore, iar unui incepator îi vor fi necesare cam 15 ore, daca nu foloseste un walkthrough. Si asta indeosebi din cauza secventei ce implica un joc de cuvinte/imagini (charade). Respectivele imagini nu au denumiri si nu sunt facute in asa fel incat sa comunice clar ce anume reprezinta. Mai mult, nu vi se ofera niciun indiciu, indiferent cat de aproape sau nu sunteti de solutie. Asa ca veti ajunge aproape inevitabil sa faceti combinatii aproape la intamplare, iar daca aveti ghinion, acest proces poate dura chiar o ora-doua.
Puzzle-urile sunt decente ca dificultate si au o logica specifica creata de poveste si particularitatile personajelor.

Ghost Pirates contine trei mari capitole, fiecare avand tot atatea parti corespunzatoare personajelor principale. Puteti termina fiecare parte una dupa alta sau puttei pendula intre ele in orice moment. Pendularea doar va pune intr-un decor cu puzzle-urile aferente, in caz ca v-ati plictisit de cel anterior.

Obiectele si conceptele din inventar pot fi combinate fie intre ele, fie cu cele din mediul inconjurator. Pentru a afla care sunt elementele interactive din decor, va trebui sa apasati TAB, optiune ce afiseaza si locurile de iesire din respectivele scene. Spre deosebire, de exemplu, de Simon the Sorcerer: Who’d Even Want Contact?!, dublul-click pe aceste locatii nu garanteaza deplasarea instantanee a personajelor.

Teleportarea lor in alta scena nu depinde nici macar de pozitia in care se gaseste un caracter, ci este aleatorie, fiind clar un bug ce ar trebui sa fie reparat intr-un patch. Si cum personajele nu pot alerga, este frustrant sa stati sa asteptati sa se deplaseze, la pas, dintr-o directie in alta, mai ales ca, odata inceput acest proces, el nu poate fi intrerupt.
Asadar , pentru a reduce la minim deplasarea dintre scene, este indicat sa interactionati cu toate elementele posibile din decorul fiecarui cadru. Interactiunea se face cu click-stanga, caz in care apare un craniu cu care pot fi efectuate trei actiuni, in principal „touch”, „examine” si „talk”.

Aceste actiuni pot suferi mici modificari in functie de context (de exemplu, „touch” se poate transforma in „open” sau „push up”). Replicile personajelor sunt destul de variate cand vine vorba de aceste interactiuni, nimic de zis, insa constatarile de genul „I think it wants some time alone” devin suparatoare atunci cand vreti sa „vorbiti” cu un obiect. In plus, in unele situatii, „convorbirea” cu un obiect se transforma in vorbitul despre un obiect, situatie in care aceasta optiune se suprapune ca functionalitate cu cea de „examine”.

Folosirea tuturor obiectelor din cadrul unei scene nu este recomandata doar pentru a economisi timp, ci si din cauza ca unele rezolvari nu se declanseaza daca n-ati facut anumiti pasi intermediari. Degeaba descoperiti cum sa rezolvati un quest daca nu urmati etapele intermediare ce implica contactul cu toate obiectele interactive din decor si vor exista momente in care nu veti sti concret ce aveti de facut.

In primul rand, nu exista niciun jurnal sau ceva asemanator. In al doilea rand, sunt putine replicile personajelor care aratac ce puzzle-uri aveti de solutionat. In al treilea rand, scenele cinematice nu beneficiaza de subtitrari, ceea ce face ca povestea sa fie uneori confuza.
Joaca : Ghost Pirates of Vooju Island

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments